Frisind

Stille cykler jeg igennem byen. Det er varmt i dag. Første rigtige sommerdag i det nye år.

Solen skinner på min let solbrændte hud, som min grønne kjole står i fin kontrast til.

Kjolen er kort, men når lige ned til midt på låret.

Men den blæser alligevel op, ved det mindste vindstød.

Mine negle på fødderne er lakeret røde, og ligeså mine fingrenegle.

Jeg bukker mig forover styret, så udskæringen former mine bryster.

Jeg nyder opmærksomheden, jeg tiltrækker.

Alligevel formår jeg at opretholde anonymiteten bag det tonede glas, som beskytter mig mod solen.

Vinden løfter kjolen lifligt hen over mine ben og mit hår vajer. Jeg fortsætter.

Trafikken stopper. Men jeg suser videre ud i livet.

Som kvinde.

Skriv et svar

