Skønne kvinde

Duerne flakker uforstyrret om mine fødder.
Samtidig bliver min kaffe koldere.
Jeg sipper til den.
Foran mig, står søen blank og uforstyrret.
Byens midte pulserer omkring mig, men her er stille.
Solen varmer mit ansigt.

Kvinden ved min side er smuk.
Langs hendes ansigt snor sig lange mørke krøller.
Hendes mund er rød, og neglene ligeså.
Jeg er fascineret.
Vinden blæser en tot ind i ansigtet på hende.
Hun smiler og fjerner håret fra ansigtet.
Hendes øjne lyser af begær.
Men hun skjuler sin uskyld.
Skønne kvinde.  

Jeg indånder hendes nærvær.
Hendes blotte tilstedeværelse.
Jeg tænker smilende. Hun ved det ikke.
Men hun er smuk.
Hun tager sin jakke over armen. Drikker ud.
Placerer den tomme kaffekop på bordet.
Hun smiler og efterlader et rødt mærke på koppen.

Skyerne danner formationer over søen.
De spejles og danner tilsammen en mat og grå overflade.
Skyerne åbner for det fortrængte og vasker al synd bort.
Alt ånder fred.
Tiden står stille.
Livet begynder. 

Skriv et svar

