Her fra min ferie

I det azurblå vand køler jeg min krop. Dypper mine fingre og vasker spor af sved og urin væk. Jeg dykker under vandet og glemmer i et kort øjeblik hvor jeg er. Det saltholdige vand blander sig med fugten i mine øjne. Jeg bryder gennem overfladen og misser mod den bagende sol.

Der sker nye ting. Jeg er vågnet på ny.

Jeg lægger mig til rette under kongepalmer, som hver især troner med rigelige mængder kokosnødder. En latino kommer imod mig med gestussen ‘seniorita’ hvorefter han peger på en kokosnød. Smiler man sødt, så hælder de lidt rom i. Min latino tjener har stramme sorte bukser på og en dertilhørende hvid halvt åben skjorte på. Han er omtrent lige så svedig som den mængde voks, han har i håret. Han blotter sine perfekte hvide tænder og sender mig et skælmsk smil.

Mon han virkelig tror, jeg er så nem?

Jeg bliver usikker og sænker mit blik. Det plejer at virke.

Korrekt.

Jeg nikker og takker for kokosnødden.

Han er fanget.

One thought on “Her fra min ferie

Skriv et svar

