Når ordene overvælder mit sind og sprænger grænserne og vælter min verden.

Markerne bevæger sig forbi i en sløret og døsende dans. Jeg er fremme nu,  på den anden side af sundet.

Ordenen genlyder kærligt i mit hoved,  men men alligevel fast og konsekvent.

“Du kommer til at tage det! Du kommer til at tage det. Du kommer til at tage det!”

Alt hvad jeg før har kendt og følt trygt starter forfra. Alt hvad jeg før har skrevet,  starter forfra.

Jeg konfronteres med sandheden om mig selv.

Jeg kommer til at tage det. Jeg skal komme til at tage det. 

Men jeg kæmper.

Forventningsfuldt bevæger jeg mig rundt i kongens København med bankende hjerte. Med galoperende ungpige-galskab. Mit sind er i oprør.

Jeg gør det rent faktisk.

Det sker snart,  min paranoia forstærkes og konfrontationen er endeligt. Der er ingen vej tilbage nu.

Jeg præsterer,  det er faktisk det,  der sker lige nu. Og jeg nyder det!

Jeg ser på de andre uvidende mennesker mens de travlt bevæger sig forbi. Til de flakkedende duer på kgs. Nytorv,  kan jeg betragte dem på afstand. De udvidende. De kender mig ikke. Ingen kender mig. 

Jeg er hjemme,  kan du mærke det?

Skriv et svar

