Januarpres, eksamenspisk og længslen på ham

Jeg erkender, at min aktivitet herinde, har været begrænset på det seneste. Dette skyldes som sådan ikke, at jeg ikke har det godt – jeg lever bare mit liv udenom sociale medier. Eller ihvertfald begrænser min færden derpå – dette skal ikke tolkes som værende et nytårsforsæt, for det er det ikke. Dem tror jeg nemlig ikke på.

Januar er som vidt bekendt eksamensmåned for de fleste, og heller ikke jeg slipper udenom.

Min januar er blevet vendt på hovedet, nat er nu dag, og dag er nat. Samtidig bruger jeg min tid på at arbejde, og bruger mine vågne timer på at læse op til eksamen og bruger træning som et element af en overspringshandling.

Og på samme måde som sidst, overvåger han mig og sørger for, at jeg både overholder min læseplan såvel som den angivne tidsplan. For hvert minut jeg overskrider tidsplanen, venter der mig 5 slag med spanskrøret.

I dag overskred jeg min tidsplan med ét enkelt minut. Han behøvede ikke engang at spørge mig, hvordan jeg ønskede at straffen skulle forløbe.

Mit svar var kort og overvejet: Fem ekstremt hårde slag. Det fortjener jeg. 

Det er mit eget valg, og jeg tillægger mig selv det pres, det er jeg godt klar over. Men det er vigtigt for en perfektionist, at opretholde den kontrol og struktur over eget liv. Nogengange opstår behovet for, at videregive denne kontrol til andre. Derfor er jeg så heldig, at have en sådan konstant i mit liv, min kæreste, min ejer. For han elsker mig.

Og jeg elsker ham, for at forstå mine behov, før jeg selv når at tænke over dem.

På fredag venter han på mig, på fredag er jeg fri for det pres, for der har jeg overstået de sidste eksaminer.

Jeg glæder mig.

 

 

Skriv et svar

