Når jeg bryder sammen

Han beordrede mig stille og roligt ned på mine knæ i dag, mens hans behagelige stemme lød i mit øre. Mens han beroligede mig og forsikrede mig om, at jeg kan.

Jeg er dygtig. At jeg presser mig selv for meget.

Hvad er du? Det samme spørgsmål, han altid stiller, når jeg tvivler på mig selv, ligegyldig i hvilken situation, den måtte komme.

Din dygtige lille luder.  Din dygtige lille luder. Din dygtige lille luder. Din dygtige lille luder. Din dygtige lille luder. Din dygtige lille luder. Din dygtige lille luder. Din dygtige lille luder. 

Jeg mærkede med det samme mit ophidsede og frustrerede åndedræt falde til ro og forløsningen forlade min krop.

Derefter blev der stille i mit øre – og jeg mærkede den spirrende gråd i mit indre.

Giv slip, lille skat – det er okay. Giv slip for mig.

Jeg brød sammen på mine knæ i dag foran ham – i min frustration over den forestående eksamen, i frustration over min egen perfektionisme og en mangel på struktur, der takler mig.

Og det er okay, jeg behøver ikke altid at være stærk. Overfor ham, kan jeg vise min sårbare side. Han gør mig tryg, og får mig til at falde til ro.

Han fjerner mine tvivl. Gør mig værdifuld.

Og vigtigst af alt, han gør mig til hans lille dygtige luder.

En lille luder, der tror på sig selv.

2 thoughts on “Når jeg bryder sammen

  1. Det var pludseligt, men nødvendigt, du havde brug for det.
    Du behøver ikke være stærkt altid, for jeg skal nok være stærk for dig, uanset hvornår der er behov.

Skriv et svar

